دستگاه بسته بندی – معرفی انواع دستگاه بسته بندی

 در دستگاه بسته بندی

انواع دستگاه بسته بندی

انواع دستگاه بسته بندی عملیات بسته بندی مواد خوراکی، حبوبات و خشکبار، کالاهای بهداشتی آرایشی، صنعتی و… را انجام می دهند. بنا به کاربرد و استفاده های گوناگون، به انواع مختلفی تقسیم می شوند. ماشین آلات بسته بندی به دلیل فواید بسیار زیادی که دارند، بسیار حائز اهمیت هستند و در انواع خانگی و کارخانه ای تولید می شود.

چه نوع دستگاه بسته بندی را باید خریداری کنید ؟

درخرید ماشین آلات بسته بندی ویژگی های متعددی را باید در نظر بگیریم تا بتوانیم دستگاهی که متناسب با نوع بسته بندی که میخواهیم انجام دهیم را خریداری کنیم. قبل از هر اقدامی برای خرید باید به سولات زیر پاسخ دهید :

محصولی که می خواهید بسته بندی کنید در کدام دسته از مواد غذایی طبقه بندی می شود :

  • مایعات ( انواع مایع های بهداشتی، خوراکی، دارویی و شیمیایی و…) (دستگاه های پرکن مایعات )
  • مواد گرانولی(حبوبات، خشکبار، شکر، قند، چای، چیپس، پفک، میوه خشک، نمک، آجیل، دمنوش و…) (دستگاه های توزین دار)
  • مواد پودری (ادویه جات، انواع پودر های غذایی، شیمیایی، دارویی، آرد و…) (دستگاه های پودری)

درباره بسته بندی حبوبات و خشکبار :

در حقیقت، از انواع ماشین آلات بسته بندی می توان برای بسته بندی حبوبات و مواد گرانولی استفاده نمود.
از این دستگاه برای بسته بندی مواد غذایی مانند انواع دانه ها، حبوبات و خشکبار کاربرد دارد. حبوبات از جمله نخود، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، لوبیا سفید، لوبیا چشم بلبلی، عدس، لپه، ارزن، باقلا خشک، برنج، جو، ذرت، ماش، و انواع بادام هندی، درختی، کوهی، پسته کوهی، پسته اکبری، پسته فندقی، پسته کله قوچی، تخم آفتابگردان، تخم کدو، فندق، آلو، آلوچه، چلغوز، تخمه ژاپنی، نخودچی وغیره می باشد.

نحوه ی چیدمان ماشین آلات در خط پاک کنی و دستگاه سته بندی خشکبار و دستگاه بسته بندی حبوبات به صورت های مختلف قابل انجام می باشد.
سیستم پاک کنی و بسته بندی حبوبات تولیدی شرکت راسا ماهور سانا به صورت کاملا اتوماتیک بوده و با رعایت اصول و استاندارد های بهداشتی می باشد.

سود بسته بندی حبوبات ارتباط مستقیم با خلاقیت شما در بسته بندی ، بازاریابی و خرید مواد اولیه و تهیه حبوبات با کیفیت و با قیمت مناسب هستش. ولی در کل در چند سال اخیر خصوصا در مشاغل خانگی بسته بندی حبوبات جایگاه مناسبی بدست آورده، و این نشون میده که بسته بندی حبوبات در منزل میزان سود مناسبی خواهد داشت.

  • دستگاه های توزین دار :

به طور کلی این دستگاه برای محصولاتی کاربرد دارد. که وزن دقیق آنها مهم است مثل بسته بندی مواد گرانولی مانند شکر، قند، نمک و … از دستگاه پرکن توزین دار استفاده می شود.

دستگاه های توزین دار از نظر حجم تولیدات در انواع مختلف دستگاه بسته بندی دو توزین، چهار توزین، شش توزین و ده توزین ساخته می شوند. این دستگاه ها، سرعت و دقت بالایی دارند.

دستگاه بسته بندی پودری :

این دستگاه بسته بندی محصولات پودری به فرم بالشتی مورد استفاده قرار می گیرد. که برای بسته بندی مواد غذایی و شیمیایی پودری (آرد، زردچوبه، فلفل، سماق، پودرهای شیمیایی و دارویی….) طراحی‌ شده‌ است.
مزیت این مدل دستگاه‌ ها سرعت‌بالا دربسته بندی است. اما دقت وزن گیری دستگاه‌های ماشین‌آلات گرانولی را ندارد. وزن‌کشی این مدل دستگاه به‌صورت مکانیکی انجام می‌شود.
همچنین در این دستگاه هم شما میتوانید با نصب سیستم پاکت کن، بسته بندی های خودتان را به صورت پاکتی نیز انجام دهید. این دستگاه یکی از مناسب ترین و پر استفاده ترین انواع این دستگاه هاست که می توانید این محصول را از شرکت راسا ماهور سانا سفارش دهید.

دستگاه بسته بندی پودری
دستگاه بسته بندی

بسته بندی مورد نظر شما به چه صورت است :

  • بسته بندی تک نفره(ماشین آلات بسته بندی ساشه )
  • و بسته بندی تک عددی (ماشین آلات بسته بندی پیلوپک)
  • بسته بندی به صورت وزنی( ماشین آلات بسته بندی توزین دار)

محصول خود را در چه ظرفی میخواهید بسته بندی کنید ؟

پاسخ به این سوالها انتخاب را برای شما آسان خواهد کرد :

  • داخل کیسه های نایلونی
  • در داخل قوطی(پلاستیکی، فلزی، پت، کاغذی و ..
  • داخل کیسه، کارتن
  • داخل سلفون
  • در ظروف یکبار مصرف –لیوان و…

بسته بندی محصولات با دستگاه های با کیفیت با چه هدفی انجام می شود؟

  1. بسته بندی کردن محصولات با ماشین آلات  بسته بندی باعث حفاظت از آن در برابر هرگونه آسیب دیدگی می شود.
  2. و بسته بندی کردن محصولات با این دستگاه ها باعث راحتی در هنگام جابجایی، شمارش و نگهداری می گردد.
  3. از دیگر اهداف بسته بندی کردن محصولات می توان به شناساندن آن محصول و یا کالا در بازار و در میان مردم اشاره کرد.
  4. موفقیت هر کالا در فروش نیاز به بسته بندی خوب و ظاهری زیبا می باشد.
  5. بسته بندی که دوباره بتوان از آن استفاده کرد باعث برتری محصول می گردد. و میزان آلودگی محیط را کاهش می دهد.

 قیمت دستگاه های بسته بندی معمولا براساس نوع دستگاه ، ظرفیت تولید دستگاه و کاربرد آن تعیین می شود. و با توجه به مدل های نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک صنعتی و خانگی معمولا قیمت گذاری می شوند.

همچنین لازم است این نکته را یادآوری کنیم که تمامی ماشین آلات بسته بندی در شرکت راسا ماهور سانا با قیمت مناسب تری نسبت به سایر تولیدی ها،
به مشتریان عزیز فروخته می شود. مانند دستگاه بسته بندی چیپس ، دستگاه بسته بندی خشکبار ، دستگاه بسته بندی پسته ، دستگاه بسته بندی توزین دار و … همچنین با تولید ابزارهای بسته بندی با کیفیت، توانسته ایم رضایت مشتریان زیادی را جلب کنیم.

دستگاه بسته بندی ساشه :

این دستگاه، برای بسته بندی محصولات پودری به فرم ساشه مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه ساشه پودری انواع مواد پودری و شیمیایی با وزن 100 گرم یا کمتر را به راحتی بسته بندی میکند.
این مدل از دستگاه پودری برای بسته‌بندی انواع چاشنی (سماق، شکر، قهوه، نمک، فلفل و انواع محصولات پودری در اندازه تک نفره ) است. و بسته بندی مواد مایع ( آبلیمو، عسل، سس، رب و انواع مایعات رقیق و غلیظ ) در سایزهای کوچک و تک نفره استفاده می شود.

امروزه بسته بندی تک نفره (ساشه) مورد استقبال بسیاری از مصرف کنندگان مواد غذایی قرار گرفته است. این دستگاه در مدل های ساشه مایع مدادی، ساشه پودری مدادی، ساشه مایع سه طرف دوخت  و ساشه پودری سه طرف دوخت ساخته می شود. قابلیت حمل و نقل آسان، در دسترس بودن و حجم کم از ویژگی های این نوع بسته بندی می باشد.

حجم کوچک و استفاده از برق تک فاز این دستگاه را به بهترین گزینه برای مشاغل خانگی و کارآفرینان نوپا مبدل کرده است.

دستگاه بسته بندی
دستگاه بسته بندی چهارتوزین پنوماتیک

دستگاه بسته بندی حبوبات یا دانه ای (حجمی) :

از این دستگاه نه تنها به صورت صنعتی در کارخانه ها استفاده می شود، بلکه نوع خانگی آن موجود است و می توان از آن در خانه نیز استفاده کرد.
درست همانند دستگاه وکیوم خانگی که در منزل کاربرد بسیار زیادی دارد.

برای مثال، افرادی که شغل آنها کاشت و برداشت دانه های مختلف است، می توانند از این دستگاه در منزل استفاده کنند. و با پکیجینگ دلخواه آنها را به فروش بگذارند. معمول ترین روش بسته بندی حبوبات، در پاکت ها یا لفاف های جنس سلفون است.

همچنین در صورتی که قصد داشته باشید بسته بندی به فرم پاکتی را نیز به دستگاه اضافه نمایید، میتوانید با اضافه کردن سیستم پاکت کن، این قابلیت را هم به دستگاه اضافه نمایید. برای بسته بندی مواد کم ارزش یا محصولاتی که وزن دقیق آنها اهمیت نداشته باشد. از دستگاه حجمی استفاده می شود. در این نوع دستگاه ها، سرعت زیاد و دقت کم است.

مناسب ترین راه جهت تغذیه ی این دستگاه، استفاده از بالابر تغذیه کننده گرانولی و مناسب ترین راه جهت جمع آوری بسته های این دستگاه، استفاده از
نوار نقاله ی شیب دار می باشد. سیستم های نوارجلو، بالابر، پاکت کن، تزریق گاز و تاریخزن نیز به صورت مکمل و در صورت تمایل مشتری، به دستگاه بسته بندی حبوبات قابل اضافه کردن
می باشند.

در صنایع غذایی فاکتورهایی زیادی وجود دارد که شما باید در خرید دستگاه ها به آن‌ توجه کنید.

  1. بودجه خرید دستگاه
  2. کاربرد دستگاه
  3. محل استفاده از دستگاه
  4. فضای اشغالی دستگاه ها
  5. قیمت و نحوه پرداخت
  6. کیفیت محصول

برای خرید انواع ماشین آلات صنعتی و بسته بندی، دستگاه سبزی خردکن، دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات و ….
اولین تماس را با شرکت راسا ماهور سانا بگیرید تا از مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما برخوردار شوید. راه های ارتباطی ما :

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

قیمت دستگاه بسته بندی چیپسدستگا بسته بندی خشکبار